Trezeste-te!

Cartea o poti cumpara de aici.

“Fiecare dintre noi inspira si expira cam de 20 000 de ori pe zi. Rata medie respiratorie a omului este de 30 pana la 60 de respiratii pe minut, la nastere, scazand pana la 20 de respiratii pe minut, ca adult. Copii fiind, inspiram si respiram cu totii adanc, relaxant din abdomen. Daca v-ati uitat vreodata cum respira un copil mic, ati observat ca i se ridica si ii coboara burtica.

Pe masura ce crestem, felul in care respiram se schimba. Cand suntem stresati sau alarmati, corpurile noastre functioneaza axandu-se pe instinctele cele mai primitive, de genul ‘lupta, fugi sau incremeneste’, si inspiram si expiram scurt, rapid, pregatiti sa infruntam orice pericol. Perioadele prelungite de stres ne fac sa respiram numai asa, folosind doar prima treime a plamanilor. Insa treimea de jos a acestora asigura doua treimi din capacitatea noastra de respiratie. Astfel incat respiratul artificial, toracic, face sa nu primim ce avem nevoie pentru a functiona la nivel optim. Drept urmare, abilitatile noastre cognitive se destind, avem probleme cu a ne mentine vigilenti si a ne conecta la ceilalti si adesea, pur si simplu, nu mai suntem la fel de destinsi. Pe de alta parte, cand tragem adanc aer in piept creste probabilitatea sa avem mai multa energie si sa ne simtim mai putin stresati. Posibil, chiar, sa ni se imbunatateasca postura si digestia. Respiratia ne ajuta sa eliminam toxinele si ne intareste sistemul imunitar. Respiratul corect reprezinta cel mai rapid mod de a scapa de starea de pilot automat, deoarece incetineste ritmul creierului si confera o mai mare limpezime mintii.”

Up21112019

“Cel mai mare scriitor al galaxiei, Douglas Adams, a rezumat totul foarte bine: ‘Faptul ca traim in adancul unui mare put gravitational, pe suprafata unei planete invaluite in gaz, invartindu-ne in jurul unei mingi nucleare de foc, de la 100 de milioane de kilometri departare, si consideram ca asta e normal este, evident, un indiciu despre cat de stramba este perspectiva noastra’. Sa privesti viata, Universul si totul in perspectiva iti confera claritate mentala si te ajuta sa iti dai seama ca suntem actori pe o scena mica, intr-o arena vasta, cosmica, si, prin urmare, ne conectam cu ceea ce este realmente important, nu cu ceea ce este mai strident.”

Up22112019

“Fa un avion de hartie, mergi, in siguranta, intr-un loc la inaltime si vezi cat de departe zboara cand il lansezi.

Urmareste unde aterizeaza, ca sa-l poti recupera, dar, si mai important, bucura-te de lansarea lui si uita-te cum il poarta vantul in voie.

In functie de aerodinamica modelului creat de tine si de conditiile meteo de peste zi, ar putea trece prin cele mai minunate aventuri. Desi nu poti vedea turbulentele si curentii de aer, avionul tau le va experimenta. Lansarea de sus a unui avion de hartie are multe in comun cu modul in care ni se desfasoara viata. Cursul ei nu poate prevazut din start, intrucat vor exista mereu surprize. Unele elemente din viata esueaza subit, iar altele o iau  pe niste rute ocolitoare minunate, ajungand in locuri in care nu ne-am imagina.

Daca exista vreun lucru care te sacaie de ceva timp, scrie-l pe hartia din care faci avionul, inainte de a-l lansa in aer, si, procedand astfel, te eliberezi la propriu de problema respectiva.

(Daca sunt oameni in apropiere, nu face capatul avionul prea ascutit. Pastreaza modelul tip sageata pentru locuri mai izolate.)

Facand ceva pentru simplul amuzament, ne reamintim ca faptul de a exista pe aceasta planeta tine, in principal, de a ne simti bine. Daca nu ne simtim bine si nu indragim sentimentul de a fi in viata, atunci, realmente, irosim darul minunat al vietii care ne-a fost dat.”

Up08012020

“Viata si-a accelerat ritmul. Simturile noastre sunt coplesite permanent de mesaje, iar faptul de a lua decizii devine tot mai solicitant cu fiecare an.

Data fiind conectarea crescanda, prin intermediul tehnologiei, casutele noastre de email, si nu numai, pretind atentie, iar prietenii nostri posteza fotografii din ultima lor calatorie in Insulele Gili, care sunt prea frumoase ca sa le ratam. Intamplandu-se atat de multe lucruri in jur, constientul tinde sa se inchida pur si simplu, astfel incat inconstientul sa poata filtra tot acest vacarm.

Acum cativa ani, bunul meu prieten David Pearl si cu mine am infiintat compania Street Wisdom. Principiul de la baza ei este acela ca, daca ai starea potrivita, orice loc poate fi o sursa de inspiratie. Prin urmare, nu trebuie sa mergem in cine stie ce destinatie mult visata, cum ar fi Machu Picchu, pentru a obtine o mare schimbare interioara. Pe scurt, orice strada poate gazdui toate raspunsurile de care ai nevoie, cu conditia sa fii conectat la tine si sa asculti. Mii de oameni au experimentat beneficiile proiectului Street Wisdom, care face acum inconjurul lumii.

Pentru a ajuta oamenii sa se racordeze la locul, la strada pe care sunt, unul din exercitiile de incalzire este, pur si simplu, sa-i facem sa incetineasca ritmul in care merg. Cand oamenii pasesc mai incet cu pana la de cinci ori viteza lor medie, se intampla ceva uimitor. Incep sa observe lumea din jurul lor si chiar pe cea din interior, deoarece, incetinind devenim mai sensibili la tot.

Verifica-ti agenda si vezi in ce loc trebuie sa mergi astazi pe jos. Rezerva-ti un timp in plus, ca sa poti realmente sa incetinesti pasul si sa te lasi invaluit de spiritul locului.

Majoritatea sunt tentati sa incetineasca ritmul doar putin, dar, de fapt, in acest caz trebuie sa incetinesti mult. Sa fortezi procesul pana la limita maxima, sa vezi cat de incet te poti misca si sa constati ce se intampla cand faci asta. Cateva inspiratii profunde, pentru a incetini ritmul mintii, te vor ajuta sa incetinesti si miscarile corpului. Daca oamenii te privesc usor ciudat, pur si simplu raspunde-le cu un zambet. Fii atent la celelalte persoane pe care, in mod obisnuit, le-ai ignora; cand incetinesti pasul, vei constata ca se petrec cele mai neobisnuite conexiuni.  Altfel spus in cuvintele supereroului Bucky: ‘Nimic din omida nu te duce cu gandul la fluture’, pana cand incetinesti si il vezi. In timpul sedintelor pentru Street Wisdom, am avut unele dintre cele mai bizare intalniri, cand oamenii se iveau ca din neant, sa ne spuna ceva ce trebuia musai sa aflam. Cand incetinim ritmul, ne conectam mai mult la noi insine si emitem o energie mai puternica si mai atragatoare. Exista oameni sensibili peste tot in jur si ei o vor remarca si, de cele mai multe ori, vor veni spre noi, sa intre in vorba. Sunt fluturi peste tot prin lume. Frumos gand, nu-i asa?”

Up10012020

“Sunt anumite produse, in alimentatia occidentala, pe care nu le punem niciodata la indoiala, painea si lactatele fiind doua dintre cele mai intalnite. 90% din gospodariile americane si europene sunt aprovizionate cu ele, saptamanal, pentru consum zilnic.

Laptele de vaca este facut sa fie consumat de vitel. Vacile au un sistem digestiv diferit de al nostru. Corpurilor umane le este greu sa digere produse lactate. Le cumparam, in parte, deoarece marketingul si comertul de masa ne fac sa credem ca ele reprezinta cel mai usor mod, pentru noi, de a asimila calciu, esential pentru sanatatea oaselor si a dintilor. Nu este asa! Alimentele vegetale, cum ar fi: broccoli, sfecla, varza furajera, migdalele si smochinele, sunt mult mai indicate in acest caz. Painea are o poveste similara, industria actuala fiind acum departe de originile simple ale franzelei artizanale facute din faina integrala, apa si sare, despre care se spune ca ne-ar asigura sustinerea si nutritia de care are nevoie corpul nostru. Nu vreau sa sugerez ca n-ar trebui sa mancam niciodata paine si produse lactate, dar consumul lor exagerat are, intr-adevar, un efect advers asupra starii noastre energetice.

Omite, pentru patru zile, painea si lactatele din regimul tau alimentar. Chiar asa!

Fara sandvisuri, fara cappuccino, fara focaccia, fara pizza, fara iaurt sau paine prajita! Hei, stii lista! Pentru patru zile, toate acestea sunt scoase din meniu! Pentru unii, pare ceva teribil de greu, dar iti promit ca nu este asa. Este posibil sa te solicite mai mult, dar poti ajunge la o alimentatie echilibrata. care sa nu implice nici una dintre aceste grupe de alimente.

Consum o gramada de legume proaspete si de salate de fructe. Preparatele din orez si din taitei chinezesti sunt deosebite cand te apuca foamea. Supele si tocanele iti ofera o mai buna alinare decat orice sandvis cu paine prajita. Merita sa ai la tine niste nuci si seminte, astfel incat, daca efectiv te simti putin slabit, sa-ti amane starea de moliciune, pana ajungi intr-un loc unde poti lua o masa ca lumea.”

Up31012020

“In prezent, nu poti citi un ziar fara sa dai peste un articol de cercetare despre faptul ca vietile noastre sunt afectate de tehnologie si ca trebuie sa invatam sa o gestionam mai bine,

Stim ca tehnologia este esentiala pentru progresul omenirii, este vitala pentru noi, in calitate de custozi mai buni ai acestei planete. Insa umanitatii ii este distrasa atentia usor si, prin urmare, relatia noastra cu tehnologia trebuie recalibrata. De fiecare data cand auzim un ping de mesaj primit sau simtim vibratia de celular, se produce o mica descarcare de dopamina in creier, facand imposibila impotrivirea de a ne verifica dispozitivele, de aceea ajungem la situatia actuala, de a ne verifica telefoanele inteligente, in medie, de 221 de ori pe zi. Un studiu recent a ajuns la concluzia ca 80% din cei din tanara generatie se uita la telefon in timpul mersului pe jos, aceasta dependenta fiind una puternica.

Drept urmare, procesarea cognitiva, la om, a devenit mai superficiala si am ajuns sa fim foarte distrasi si sa picam direct in mrejele pilotului automat. Dispozitivele digitale sunt echivalentul tranchilizantelor in lumea moderna. Ele ne induc aproape instantaneu o stare ca de transa, deoarece sunt precum niste ancore pentru ca inconstientul sa preia comanda. Trebuie sa invatam sa manevram inteligent aceste aparate, in loc sa ne lasam condusi de ele.

In functie de cat de departe vrei sa duci acest indemn, poti alege din doua variante. Una este mai usoara, cealalta, putin mai solicitanta. Modul usor de a face o detoxifiere digitala este de a dezactiva toate notificarile pe toate dispozitivele, inclusiv e-mail, calendar electronic, aplicatii, tot. Provocarea, apoi, este sa verifici dispozitivele doar atunci cand e cazul si cand ai hotarat constient sa faci astfel.

Recent, Bob Geldof a instituit o interdictie in privinta e-mailurilor primite in timpul diminetii in cadrul companiei sale TV de succes, Ten Alps. Fiecare e-mail primit beneficia de un raspuns automat, care anunta ca mesajul respectiv va fi solutionat dupa ora 2 p.m. Directotul a declarat: ‘Ii angajez pe acesti oameni ca sa aiba idei. Ce rost are sa detin o companie de secretare?’

Stabileste in care parte din zi iti este mai util sa te conectezi la lumea digitala si limiteaza-te doar la acele momente.

Pentru aceia dintre voi care vreti sa insistati cu aceasta detoxifiere, v-as provoca sa nu folositi deloc nici un dispozitiv digital vreme de patru zile si sa vedeti cum va simtiti ulterior. Aceasta cura este o adevarata dezintoxicare digitala.

Gestionand felul in care interactionezi cu lumea digitala, vei prelua controlul asupra propriei atentii si concentrari si, prin urmare, vei constata ca e mai usor, astfel, sa ramai receptiv. Retine ca dispozitivele te pun pe pilot automat si, de aceea, ar trebui sa le folosesti doar cand este necesar.

Cand m-am deconectat complet de la mijloacele electronice, am descoperita ca primele cateva zile au fost chiar chinuitoare, dar, nu dupa mult timp, m-am simtit extrem de eliberat. La un moment dat, intr-o delegatie, mi s-a stricat telefonul si nu am putut sa-l pornesc vreme de o saptamana. Pana la urma, totul a fost minunat si asta m-a invatat ca tehnologia ne este prietena cand o folosim constient, si nu cand ne foloseste ea pe noi.”

Up02022020

“Am condus, candva, o echipa de oameni extraordinari. Majoritatea dintre noi am avut momente cand ne-am pomenit inconjurati de persoane care isi duc viata dupa standarde mai inalte si, prin urmare, creeaza magie dincolo de norma, iar acesta a fost un asemenea moment pentru mine.

Cand am incercat sa inteleg ce ne unea echipa, nu am reusit sa-mi dau cu adevarat seama. Singurul lucru pe care l-am identificat si pe care toata lumea adora sa-l faca (mai ales cand eram impreuna) era dansul.

Multe studii au aratat cat de bun este dansul pentru noi, nu doar fizic, ci si mental, emotional si spiritual, dar, la drept vorbind, n-ai nevoie sa-ti confirme studiile acest lucru, deoarece aproape toti am trait personal experienta. Stim cat de bine este sa pui melodia potrivita si sa te pierzi, cu totul, in dans. Dansul inseamna viata si este o activitate care uneste pe toata lumea.

Saptamana aceasta fa-ti timp sa dansezi!

Desigur, poti merge intr-un club sau la o petrecere, dar, desi ciudat, este profund satisfacator sa incerci niste miscari de dans de unul singur.

Gaseste zece minute libere pe zi, alege o melodie care iti da fiori, da sonorul tare si fa cateva miscari spontane, fara sa-ti pese de ce gandeste lumea. Aici nu conteaza sa arati bine sau sa fii rezervat, ci sa misti, efectiv, tot corpul.

La inceput, s-ar putea sa ti se para ciudat sa dansezi de unul singur, dar de indata ce ai depasit prejudecatile interioare si vocea aceea cicalitoare care iti rasuna in cap, o sa te simti bine. Cand am o stare de blazare si nu am chef sa ma distrez, deoarece viata mi se pare prea serioasa, unul dintre cele mai bune antidoturi pe care le stiu este sa pun o melodie a formatiei Sly & the Family Stone si apoi corpul meu n-are de ales decat sa se plieze pe ritm.

Dupa ce te-ai invatat cu dansul de unul singur, in spatele usilor inchise, sinte-te liber sa faci cateva miscari oriunde, in mod spontan, dupa cum ai chef.”

Up03022020

“Jocul vietii era, pana de curand, doar despre realizari. Pentru a castiga, trebuia sa urmezi regulile si o carare oarecum liniara spre succes.

Evident, trebuia sa ne formam intr-o scoala si stiam ca o educatie buna crea un individ bun. Inflorirea talentelor unice si a pasiunilor din emisfera stanga a fost suprimata, ca sa ne conformam si sa invatam cum sa ingurgitam frumos date, nestiind exact la ce ne folosesc. A trebuit sa ne sufocam slabiciunea si apoi, fiind desavarsiti, sa ne continuam educatia pe tot felul de trepte, pentru a ingrosa, ulterior, randurile fortei de munca a lumii.

In acest sistem, carierele nu tineau decat de progresie. In general, prima slujba lasa de dorit, iar restul vietii tale profesionale presupunea sa gasesti o slujba care, in general, sa fie mai putin neplacuta si platita ceva mai bine. Eram conditionati sa aspiram la un drum in viata, presupunand casatorie, credit imobiliar, copii si concedii in strainatate, incercand sa pastram legatura cu familia Jones, de exemplu. Dupa ce dobandeam toate acestea, urmatorul proiect avea sa fie, desigur, acela de a ne asigura ca odraslele cresc in asa fel incat sa devina viitorii membri desavarsiti ai mainii de lucru a lumii…

Ni se asternea la picioare tabla de joc a vietii. Stiam cu totii regulile si in fiecare an dadeam cu zarul, pentru a vedea cat de departe vom merge. Deoarece stiam cu totii incotro ne indreptam, nu trebuia sa ne gandim prea mult si nici sa fim atenti la caile alternative.

Asta era inainte, dar acum e altceva. Zilele existentei liniare au trecut. Sanatatea sistemului nostru de educatie este subreda si copiii nostri pot invata mai mult de pe YouTube decat de la profesorii lor.

Pentru multi oameni, viata cu un singur serviciu cu salariu fix nu mai e norma. Exista si constientizarea ca realizarea mai multor lucruri, castigul mai mare, detinerea mai multor obiecte si consumul mai mare nu duc decat la uitare de sine. Trebuie sa incepem sa traim bine in fiecare zi, daca vrem sa pretuim viata care ni s-a dat spre pastrare.

A iesi de pe pilotul automat inseamna ca putem fi realmente cine suntem si ca putem sfida normele, eliberandu-ne cu totii.”

Disponibila pentru imprumut.

Daca vrei cartea ta, click aici.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s